Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Rozpočet a rozpočtový výhled

Rozpočet  obce Lešany na rok 2019,  střednědobý výhled rozpočtu 2020-21, rozpočtová opatření, účetní závěrka a závěrečný účet za rok 2017 jsou k nahlédnutí v: MENU-OBECNÍ ÚŘAD-ÚŘEDNÍ DESKA a v kanceláři obecního úřadu Lešany

PROPAGACE OLOMOUCKÉHO KRAJE

ok

Propagace OK - Dotace na podporu JSDH  2018

Obec Lešany obdržela od Olomouckého kraje neinvestiční dotaci na opravu motorové stříkačky PS 12 ve výši 19.000,- Kč.

Mapový portál Gobec

Gobec

Facebook obce

fb

Malovaná mapa Prostějovska

Mikroregion Kostelecko

Rozpočet  na rok 2019, Rozpočtový výhled na léta 2017-20, rozpočtová opatření a závěrečný účet za rok 2017 jsou k nahlédnutí   na stránkách MIKROREGIONU KOSTELECKO (klik) a v kanceláři obecního úřadu Lešany

Mikroregion

MAS Region Haná

mas

Vodovod Pomoraví

Rozpočet svazku na rok 2019, střednědobý výhled rozpočtu na rok 2020-2021, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2017 jsou k nahlédnutí na stránkách ´Vodovodu Pomoraví (klik) a v kanceláři obecního úřadu Lešany.

Vodovod

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích

4. Základní informace k životní situaci

Podle ustanovení § 43 odst. 1 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"), s účinností od 1. prosince 2009 schvaluje výjimky ze zákazů ve zvláště chráněných územích (podle § 16, 26, 29, 34, § 35 odst. 2 a § 36 odst. 2 zákona), v případech, kdy veřejný zájem výrazně převažuje nad zájmem ochrany přírody, v každém jednotlivém případě vláda svým usnesením.

Řízení o výjimce vede Ministerstvo životního prostředí, které po obdržení žádosti o výjimku předloží tuto žádost do 60 dnů na jednání vlády. Po projednání ve vládě vydá Ministerstvo životního prostředí do 30 dnů rozhodnutí o výjimce podle usnesení vlády.

Podmínku výrazně převažujícího veřejného zájmu nad zájmem ochrany přírody mohou splňovat pouze ty záměry, které jsou zahrnuty v koncepcích schvalovaných na úrovni Vlády České republiky, tedy záměry celostátního nebo mezinárodního významu.

Především se tudíž v praxi jedná o oblasti, plochy a koridory vymezené v politice územního rozvoje podle § 31 a násl. zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

V ostatních případech podle ustanovení § 43 odst. 3 zákona (tj. je-li na povolení výjimky veřejný zájem, jehož převaha nad zájmem ochrany přírody však není výrazná), kterých je v praxi naprostá většina, je orgánem ochrany přírody příslušným k povolení výjimky krajský úřad nebo případně správa národního parku či chráněné krajinné oblasti (jedná-li se o území národních parků, chráněných krajinných oblastí, národních přírodních rezervací, národních přírodních památek a ochranných pásem těchto zvláště chráněných území), Magistrát hlavního města Prahy (jedná-li se o území hlavního města Prahy) nebo újezdní úřad (jedná-li se o území vojenského újezdu).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích může podat kdokoli.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích na příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Jestliže záměr:

V ostatních případech je příslušným úřadem krajský úřad.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, cestovní pas nebo výpis z obchodního rejstříku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

Žádost o výjimku ze zákazu ve zvláště chráněných územích musí mít písemnou formu s popisem - kdo žádá, za jakým účelem a na jak dlouho.

Součástí žádosti musí být přesná lokalizace záměru (mapka), popis záměru a odůvodnění.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty ve správním řízení ve věcech ochrany přírody stanovuje § 83 zákona.

Ustanovení obsahuje speciální úpravu ve vztahu k obecným právním předpisům o správním řízení, tj. k zákonu č. 500/2004 Sb., správnímu řádu, ve znění pozdějších předpisů.

Ve zvláště složitých případech lze rozhodnout do 90 dnů, většinou do 60 dnů, v jednoduchých případech bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dle § 71 zákona jsou jimi obce na svých územních obvodech a dle § 70 zákona občanské sdružení, jestliže se do správního řízení přihlásí, případně další fyzické i právnické osoby.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po žadateli může být požadováno provedení biologického hodnocení (§ 67 zákona), příp. hodnocení vlivu záměru na Naturu 2000 (§ 45h a 45i zákona), příp. hodnocení EIA dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Datové schránky příslušných úřadů.

28. Popis byl naposledy aktualizován

05.11.2010

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.