Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Rozpočet a rozpočtový výhled

Rozpočet  obce Lešany na rok 2021,  střednědobý výhled rozpočtu 2022-23, rozpočtová opatření, účetní závěrka a závěrečný účet za rok 2019 jsou k nahlédnutí v elektronické podobě na MENU-OBECNÍ ÚŘAD-ÚŘEDNÍ DESKA a v listinné podobě v kanceláři obecního úřadu Lešany, a to v úředních hodinách.

logo rozpočet

Oficiální facebooková stránka obce Lešany:

https://www.facebook.com/obeclesanyuprostejovaFB

Mapový portál Gobec

Gobec

GisOnline

TopGis

Propagace Olomouckého kraje

Mikroregion Kostelecko

Schválený rozpočet na rok 2021, Střednědobý výhled rozpočtu MK na období 2022-25, rozpočtová opatření a závěrečný účet za rok 2019 jsou k nahlédnutí v elektronické podobě  na stránkách MIKROREGIONU KOSTELECKO https://kostelecko.webnode.cz/dokumenty/                      a v listinné podobě v kanceláři Mikroregionu Kostelecko, svazek obcí, Jakubské náměstí 138, 798 41 Kostelec na Hané, a to v úředních hodinách.

logo MK

MAS Region Haná

logo

 

 

Vodovod Pomoraví

Rozpočet svazku na rok 2021, střednědobý výhled rozpočtu na rok 2020-2022, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2019 jsou v elektronické podobě k nahlédnutí na stránkách ´Vodovodu Pomoraví https://urednideska.alis.cz/vodovod-pomoravi-svazek-obci      a v listinné podobě v kanceláři Vodovodu Pomoraví, Okružní 880, 798 41 Kostelec na Hané, a to v úředních hodinách.

logo VP

Ceník vodného na rok 2021

Na valné hromadě Vodovodu Pomoraví, svazku obcí byla dne
21. prosince 2020 schválena na
rok 2021 pro Prostějovskou část VP dvousložková cena vodného:

- pohyblivá složka 36,60 Kč/m3 (bez DPH) + pevná složka 180,-Kč/rok (bez DPH) => 40,26 Kč/m3 + 198,-Kč/rok včetně 10% DPH.

Provozovatel vodárenského systému INSTA CZ s.r.o. zůstává stejný.

Případné poruchy na vodovodu nebo na vodovodních přípoj
kách hlaste na nepřetržitou telefonní linku „vodárenského dispečinku“, mob. 723 705 690.

Malovaná mapa Prostějovska

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Dopravní nehoda v zahraničí

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Dopravní nehoda v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Problémy občanů České republiky při dopravních nehodách v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná účastník dopravní nehody (řidič, spolucestující) nebo zmocněná osoba (příbuzný, advokát).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Kontaktujte policii, v případě nutnosti zdravotní pomoc, pojišťovnu či její asistenční službu; situaci je také možno konzultovat se zastupitelským úřadem České republiky, který má působnost pro daný stát.

V případě cestování s cestovní kanceláří je vhodné řešit situaci v součinnosti s ní.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Kontaktujte:

  • orgány policie příslušného státu,

  • pojišťovnu, se kterou bylo sjednáno pojištění, resp. její asistenční službu,

  • případně cestovní kancelář, se kterou cestujete,

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Záležitost je nutné řešit s místy uvedenými v bodě 08.

Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.

Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Řidič u sebe musí mít:

  • platný cestovní doklad či jiný doklad totožnosti,

  • řidičský průkaz,

  • osvědčení o technické způsobilosti vozidla,

  • doklad o uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (zelená karta).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách, právním řádu a zvyklostech cizího státu.

Formuláře ohledně sjednání zdravotního pojištění, jakož i formuláře prokazující pojištěnecký vztah, jsou k dispozici u pojišťovacích institucí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Případné poplatky stanoví právní řád státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.

Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty jsou v dané věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení záležitostí spojených s dopravní nehodou.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Ostatní účastníci dopravní nehody.

Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech dopravní nehody a právním řádu konkrétního cizího státu; mohou to být např. svědci, tlumočník a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétního případu a ustanovení právních předpisů cizího státu.

V zásadě je však třeba podání vysvětlení, relevantních informací týkajících se dopravní nehody apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Příslušné obecně závazné právní předpisy státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.

18. Jaké jsou související předpisy

Zastupitelský úřad České republiky postupuje v souladu s ustanoveními Vídeňské úmluvy o konzulárních stycích (ze dne 24. dubna 1963), která je publikována vyhláškou č. 32/1969 Sb., o Vídeňské úmluvě o konzulárních stycích, případně dle dvoustranné konzulární úmluvy, uzavřené s některými státy.

Musí též zohlednit právní řád a zvyklosti cizího státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

21. Nejčastější dotazy

Jakým způsobem mám postupovat po automobilové nehodě, když neovládám jazyk státu, ve kterém k dopravní nehodě došlo?

Pokuste se zajistit tlumočníka či osobu, která příslušný jazyk ovládá; nebo řešte situaci s asistenční službou pojišťovny, se kterou bylo sjednáno pojištění, či s cestovní kanceláří, se kterou cestujete.

Případně je možné obrátit se na konzulární oddělení příslušného zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí; za tuto službu zastupitelský úřad České republiky nevybírá žádný poplatek.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

10.02.2015

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Pokud v zemi, v níž se občan České republiky nachází, není zřízen zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí.