Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Rozpočet a rozpočtový výhled

Rozpočet  obce Lešany na rok 2021,  střednědobý výhled rozpočtu 2022-23, rozpočtová opatření, účetní závěrka a závěrečný účet za rok 2019 jsou k nahlédnutí v elektronické podobě na MENU-OBECNÍ ÚŘAD-ÚŘEDNÍ DESKA a v listinné podobě v kanceláři obecního úřadu Lešany, a to v úředních hodinách.

logo rozpočet

Oficiální facebooková stránka obce Lešany:

https://www.facebook.com/obeclesanyuprostejovaFB

Mapový portál Gobec

Gobec

GisOnline

TopGis

Propagace Olomouckého kraje

Mikroregion Kostelecko

Schválený rozpočet na rok 2021, Střednědobý výhled rozpočtu MK na období 2022-25, rozpočtová opatření a závěrečný účet za rok 2019 jsou k nahlédnutí v elektronické podobě  na stránkách MIKROREGIONU KOSTELECKO https://kostelecko.webnode.cz/dokumenty/                      a v listinné podobě v kanceláři Mikroregionu Kostelecko, svazek obcí, Jakubské náměstí 138, 798 41 Kostelec na Hané, a to v úředních hodinách.

logo MK

MAS Region Haná

logo

 

 

Vodovod Pomoraví

Rozpočet svazku na rok 2021, střednědobý výhled rozpočtu na rok 2020-2022, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2019 jsou v elektronické podobě k nahlédnutí na stránkách ´Vodovodu Pomoraví https://urednideska.alis.cz/vodovod-pomoravi-svazek-obci      a v listinné podobě v kanceláři Vodovodu Pomoraví, Okružní 880, 798 41 Kostelec na Hané, a to v úředních hodinách.

logo VP

Ceník vodného na rok 2021

Na valné hromadě Vodovodu Pomoraví, svazku obcí byla dne
21. prosince 2020 schválena na
rok 2021 pro Prostějovskou část VP dvousložková cena vodného:

- pohyblivá složka 36,60 Kč/m3 (bez DPH) + pevná složka 180,-Kč/rok (bez DPH) => 40,26 Kč/m3 + 198,-Kč/rok včetně 10% DPH.

Provozovatel vodárenského systému INSTA CZ s.r.o. zůstává stejný.

Případné poruchy na vodovodu nebo na vodovodních přípoj
kách hlaste na nepřetržitou telefonní linku „vodárenského dispečinku“, mob. 723 705 690.

Malovaná mapa Prostějovska

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice

3. Pojmenování (název) životní situace

Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice

4. Základní informace k životní situaci

Na základě práva Evropské unie by měla být každá osoba pojištěna pouze v jednom státě Evropské unie. Tímto státem je zpravidla stát výkonu výdělečné činnosti.

Přeshraničním pracovníkem se rozumí osoba, která pracuje na území jednoho členského státu a na území jiného členského státu Evropské unie bydlí. Nárok na plnou zdravotní péči má v obou státech.

Tato situace se týká pracovníka s bydlištěm na území České republiky, který provozuje výdělečnou činnost v jiném členském státě Evropské unie, a jeho nezaopatřených rodinných příslušníků.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat pracovník nebo zástupce pracovníka.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pokud pracujete v jiném členském státě Evropské unie, EHP nebo ve Švýcarsku a jste tam z titulu své činnosti zdravotně pojištěni, máte spolu se svými nezaopatřenými rodinnými příslušníky ve státě bydliště nárok na čerpání zdravotní péče v plném rozsahu. Pro uplatnění nároku na území České republiky je tak podmínkou zejména udržení faktického bydliště na území České republiky.

Pro využití nároku musíte být v České republice registrováni některou z českých zdravotních pojišťoven. Náklady na zdravotní péči hradí českým zdravotnickým zařízením v první fázi registrující česká zdravotní pojišťovna. Takto vzniklé náklady posléze přeúčtuje zahraniční zdravotní pojišťovně.

Pro uplatnění nároku požádejte instituci, u které jste v zahraničí zdravotně pojištěni, o nárokový doklad pro krytí nákladů za zdravotní péči v zemi bydliště (formulář S1 nebo také E106) a předložte jej na české zdravotní pojišťovně. O vystavení nárokového dokladu můžete požádat i prostřednictvím české zdravotní pojišťovny v místě bydliště.

Česká zdravotní pojišťovna vám na základě nárokového dokladu S1 nebo E106, vystaveného zahraniční institucí, vydá potvrzení o registraci, se kterým se budete prokazovat u českých lékařů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

O formulář S1 nebo E106 můžete požádat dvěma způsoby:

  • přímo na své kompetentní zahraniční zdravotní pojišťovně,

  • prostřednictvím české zdravotní pojišťovny, kterou jste si vybrali jako výpomocnou (jedná se zpravidla o tu pojišťovnu, u které jste byli dosud registrováni).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Můžete se obrátit na:

  • instituci, u které jste v zahraničí zdravotně pojištěni,

  • českou zdravotní pojišťovnu.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Situaci je nutno řešit nejpozději po zahájení výdělečné činnosti v zahraničí (pokud jsou okolnosti zahájení výdělečné činnosti v jiném státě známy dopředu, je vhodné českou zdravotní pojišťovnu informovat ještě před odchodem do jiného státu).

Nejpozději do osmi dnů od zahájení činnosti je nutno informovat českou zdravotní pojišťovnu, že budete nadále pojištěni v jiném státě.

Následně je ve vašem zájmu zajistit si nárokový doklad S1 nebo E106 a registraci v České republice, pokud je nadále státem vašeho bydliště.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na zdravotní pojišťovně budete muset předložit doklad o pojištění.

Můžete být také vyzváni k doložení dalších dokladů, např. týkajících se vašeho bydliště nebo vašich rodinných vazeb.

Rovněž můžete být požádáni o vyplnění a podpis "Prohlášení o bydlišti".

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář S1 či E106 vám vystaví zahraniční zdravotní pojišťovna nebo jeho vystavení zajistí česká zdravotní pojišťovna.

Případné další formuláře vám poskytne zdravotní pojišťovna.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou v České republice stanoveny.

U zahraniční instituce záleží na legislativě daného státu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nezaopatření rodinní příslušníci pracovníka, bydlící v České republice (manžel či manželka, registrovaný partner či registrovaná partnerka, dítě, studující dítě až do 26 let věku, pokud v České republice nevykonávají sami výdělečnou činnost, ani nepobírají žádnou dávku vyplývající z předchozí výdělečné činnosti).

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci zpravidla není možné komplexně vyřešit elektronickou poštou, neboť se předpokládá úzká spolupráce s dotčenou institucí a může být vyžadováno předložení dalších dokumentů.

Obecně lze ale samozřejmě elektronickou poštu využít k dohodnutí konkrétního postupu s dotčenou institucí.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Dle legislativy dotčeného státu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Při nedodržení oznamovací povinnosti mohou být uplatněny sankce - vždy dle legislativy dotčeného státu (v České republice je oznamovací povinnost do osmi dnů, sankcí při jejím nedodržení je pokuta).

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

04.05.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.